Ahad, 12 Disember 2010

HS & MADAM HIDAYAH

Assalamualaikum dan salam sejahtera..Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang mengizinkan diri ini hidup lagi di muka bumi milikNya ini..moga2 aku dapat menjalani kehidupan ini dengan izinMu, Ya Allah...

Nak pening kepala jugak bile mana pada hari yang same terdapat Quiz dan Exam. Mujur la Quiz dan Exam tu subjek yang same, kalu tak makin pening kepala la jawabnya....Quiz masuk tajuk History n Exam lak masuk tajuk Communication n History...moga2 Allah bantu aku tuk jawab Quiz n Exam esok dengan baik,Aamiiiiinn.....

IHS ataupun Introduction to Human Sciences merupakan subjek yang agak menarik sebenarnye...setakat yg aku belajar IHS sangat menarik. IHS merupakan subjek yang mengajar kite untuk mengenali manusia itu sendiri..setakat belajar IHS ni, tajuk pertama Communication..tajuk ni membicarakan bagaimana proses komunikasi itu berlaku..bagaimana manusia melakukan komunikasi sesame mereka..apakah jenis2 komunikasi yang berlaku dalam kehidupan manusia..dan sebagainya. Melalui ilmu ini kite dapat praktikkan dalam kehidupan n sometimes kite pn dpt berkomunikasi dengan seseorang walaupun die xbercakap dengan kite...ha??? camna tu???

kalu nak tau, tanyela sape yang amek kos IHS sem ni ye...huhu. Tajuk kedua lak History. Subjek yang cukup glamour dalam kalangan pelajar. Maksudnye time subjek ni la ramai yang ngantok..huhu. Tapi bile kite fikirkan kembali subjek ni memang mengajar kite supaya lakukan perubahan dlam diri dan juga tidak mengulangi kesilapan orang terdahulu..Allah pn mengajar kite supaya sentiasa menjadi insan yang baik dari hari ke hari. 'Hari Ini Lebih Baik dari Semalam dan Hari Esok Lebih Baik dari Hari Ini." Ini satu kate2 yg cukup memberi satu motivasi bagi diri kite supaya sentiasa melakukan perubahan yang baik dalam diri. Begitu juga dengan sejarah. So, pe lagi...berubahlah diri untuk meminati subjek sejarah supaya kite dapat melakukan perubahan dalam diri kite =)

Satu lagi nak berkongsi ialah lecturer yang mengajar subjek ini iaitu Madam Hidayah. Madam yg baik sangat sangat. Dalam kelas, mengajar sampai budak faham subjek yang diajarnye supaya boleh dijadikan praktikal dalam kehidupan, bukan setakat hafal untuk exam ja..Anyway, TQ madam ajar kami dengan sepenuh tenaga madam bagi kami memahami n menghayati ape yang kami pelajari..TQ!!!

Kesimpulan nak bgtau, setiap ilmu yang kite dapat cube kite praktikkan dalam kehidupan kite..insyaAllah akan sentiasa ingat...ok!!!

cukuplah setakat ni...lain kali jumpe lagi, Assalamualaikum...=)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan